Saturday, June 6, 2009

成功的做出像杯子蛋糕一樣的黃金海棉蛋糕了!





上星期成功的做出像杯子蛋糕一樣的黃金海棉蛋糕了。我們一家都很喜歡吃這種杯子蛋糕,鬆鬆軟軟,又不會很甜,比一般蛋糕清爽。可惜只能在中國城才買的到。我費了一點功夫,在網上找到食譜,做了第二次才成功。Phillip 和 Noah 都很喜歡吃,Phillip 可以一口氣吃掉1/4個呢!我沒有杯子的模子,就用9吋圓型的蛋糕模子代替,效果不錯。這樣就不用花汽油錢開到中國城了。

圖片是還在烤箱裡的蛋糕。切開來裡面看起來及吃起來的口感都和中國城買的相去不遠。Noah大吃特吃的樣子(我不敢給他吃太多,他已經夠胖的了)。

如果親朋好友想要試試,email 給我,我寄食譜給你。

Finally I baked a perfect golden sponge cake! All of my family love this cake. It's not too sweet, and lighter than the regular butter cakes. It's only sold in the Asian bakeries in Chinatown. I Google the recipe and found a good one. It took me twice to get it right. Phillip and Noah love this cake, Phillip ate 1/4 cake when there were done! I don't have the cup paper modes, so I used the 9" round cake pans and they worked fine. Now I'll save a lot gas money.

The pictures are the cakes (still in the oven); close up of the inside of the cake; Noah is having this cake as snack in the afternoon.

Email me if you want the recipe.

2 comments:

Grace said...

I was excited when I read in Chinese that you'd send some to us if we emailed you... then I thought more about the two words after it... then I read on to the English version. I'm sad to find out you're offering the receipe. I really think your freshly baked cake would be the best sample!

Lietze said...

看起來就很好吃的樣子 Abbie最喜歡吃海綿蛋糕了 啟銘常常會從chinatown買回來
食譜可以寄給我嗎 (雖然我很懷疑我會不會有精力來做) :)
Lietze